Hukum membeli emas dan perak secara ansuran / tertangguh oleh Ustaz Zul


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua,

Minggu lepas harga emas jatuh tergolek (1 dinar RM731), minggu ini harga emas naik macam ular tedung (1 dinar RM754). Ini berikutan kerajaan China membeli emas pada 23 Mac yang lalu (Jumaat), menyebabkan harga emas naik mencanak-canak. Saya jangkakan harga emas akan membuat rekod baru pada bulan Mei 2012. (mungkin USD 2000/oz?)

Harga Emas dijangka membuat rekod baru pada Mei 2012

Kali ini saya nak kongsi dengan anda hukum pembelian emas secara ansuran/tangguh. Bagi saya kes ini agak sensitif dan agak sukar untuk difahami jika anda tidak menyelami dan mengkaji sendiri sejarah wang kertas (fiat). Atas hal ini juga saya tidak menyediakan servis EPP (Easy Payment Programme) selama setahun lebih.

Menerangkan apa yang saya faham tentang wang fiat dan emas agak sukar untuk saya terjemahkan melalui kata-kata atau tulisan, lagi-lagi bila bercerita tentang hukum. Saya bukan ustaz atau ahli agama, tetapi saya percaya setiap sesuatu yang ditetapkan oleh Allah, pasti ada sebabnya. Adalah penting untuk mengkaji, bertanya, berkongsi pendapat untuk menerangkan lagi persoalan di kepala anda. Alhamdulillah setelah sekian lama, saya terjumpa video Ustaz Zul, yang mana pemahaman saya adalah sama seperti yang diterangkan oleh beliau.

Setelah setahun saya membaca artikel, mengkaji wang fiat, emas dan inflasi, barulah saya yakin dengan pendapat pertama seperti yang diterangkan oleh Ustaz Zul. Tahniah kepada Ustaz Zul kerana video yang menarik dan mudah difahami.

Mari kita lihat video Ustaz Zulkifli dari SunnahEmas.com


Anda berada di mana? Pendapat pertama atau pendapat kedua? Pastikan anda berpegang teguh dan yakin pada pendapat yang anda pegang.

Saya doakan anda kaya dan berjaya, dan sihat tubuh badan.

Jumpa lagi, wassalam.

Nota kaki : Nak dapat info pelaburan emas dan perak percuma dari saya? Jangan lupa "Like" fanpage saya, PelaburanEmasMalaysia atau klik saja di sebelah kanan website saya. Alhamdulillah sudah lebih 400 like dalam masa 2 bulan sahaja.

2 comments:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya IBU HERAWATI seorang TKW dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI SYHE MAULANA yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya saya juga mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor Togel/lottrey toto 4D dr hasil ritual/ghaib melalui jarak dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pembantu rumah tanggah di selangor malaysia, sy sangat berterimakasih kepada AKI SYHE MAULANA dan tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI MAULANA saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKW, AKI MAULANA adalah guru spiritual terkenal di indonesia. jika anda ingin seperti saya kunjungi situs/website  ☎ KLIK DISINI RITUAL PESUGIHAN DUNIA GHAIB


    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...