"PublicGold kena serbu????"

Salam semua, hehehe....tajuk kat atas ni agak kontroversi sikit... saja saya nak menaikkan rating pembaca....

Berikut adalah perbualan saya dengan rakan saya pagi ini;
(Dialog ada tokok tambah bagi menyedapkan perbualan)

Kisah 1

Taufanemas : Hari ini PublicGold keluar Kosmo... Bacalah...


Kawan A : Kenapa dengan PublicGold?? Dah kena serbu ke?? Aku dah cakap kan..... Benda-benda macam ini tak boleh percaya...


Taufanemas : Eh, eh... Bagilah aku habis cakap dulu. Ni terus cakap PublicGold tipu kenapa pula.. Kan sebelum aku jadi dealer lagi aku dah test produk PublicGold ni. Siap aku pajak kat AgroBank lagi. Ok je semua... Bank Rakyat tak nak terima mesti ada sebab dia....tapi emas PublicGold tu memang emas betul... Agaknya Bank Rakyat dah tak mampu nak tanggung bagi pinjaman la kot... Mereka kan boleh rolling duit dekat loan.. lagi untung banyak....500% tu...

Kawan A : Owh.... Kiranya PublicGold ni tak tipulah ye. Takpelah.... Nanti bila harga turun aku beli dengan kau.... Kalau turun 20g RM2600 beritahulah aku ye....

Taufanemas : OK. Nanti aku beritahu kau bila dapat harga tu ye...(entah dapat lagi ke tidak harga ni...hehehe..)

Kisah 2

Taufanemas : Saya dealer PublicGold sekarang ni. Jual dan beli emas PublicGold.....

Kawan B : Wah, kau dah jadi tokey emas dah sekarang ni?? kayalah kau sekarang.. Macammana untung?? ada dapat puluh ribu ringgit???

Taufanemas : Mana ada untung banyak, kalau orang beli 20gram baru dapat dalam rm40 je. tu pun belum tolak kos minyak , tol semua... kalau ikutkan, baik buat OT je, tapi buat ni sebab minat je... saja seronok-seronok....kawan-kawan pun dapat ramai....

Kawan B : Tipulah, kalau tak banyak untung baik kau OT je, lagi banyak dapat apa....

Taufanemas : Ala, ni bukan pasal untung semata-mata lah.... Dapat komisyen sikit je, tapi dapat income selain dari yang kita buat ni memang seronok la, tak adalah buat kerja yang sama je hari-hari...Lagipun saya memang beli emas ni untuk simpanan sendiri juga.....

Kawan B : Oh....Kalau macam tu, aku tunggu kau kaya dululah baru aku beli. Nak juga tengok hasil kau dapat macammana.....

Taufanemas : Ok, kita tunggu lagi setahun dua ya.....(Kita jumpa lagi 2,3 tahunlah)

Macam ni lah perbualan antara kawan-kawan aku ni. Ada lagi banyak tapi tak larat nak taip lagi dah. Kebanyakan orang mempunyai persepsi yang sama tentang emas. Berikut adalah hasil analisis aku;


1. Beli emas nak tahu palsu atau tidak - masalahnya bukti dah bagi tapi tak percaya juga

2. Dah beli nak simpan dekat mana - Dealer macam saya tak nak la simpan, senang nanti orang cop dealer penipu. Kalau orang tu bawa lari memang menangis la kawan tu.


3. Suka tunggu PUBLICGOLD KENA SERBU - orang jenis ni suka la bila benda ni terjadi. Lepas tu mesti nak cakap "tulah, aku dah cakap, jangan join skim-skim pelaburan emas ni"....eh..eh... cop!....abang-abang sekalian...emas ni ada pada kami, PublicGold kena serbu? kenapa? Mereka jual beli emas juga, bukan buat skim.....

4. suka TUNGGU DAN LIHAT - ni jenis yang saya suka. Sebab nanti tak sabar nak tunjuk harga sebelum dan selepas setahun atau 2 tahun. (nota : emas adalah pelaburan jangkamasa panjang. Bukan pelaburan seminit dua, atau sebulan dua, mahupun 5, 6 bulan)

Sekian saja post kali ini. Anda berada di pihak mana?? Ramai pembeli emas kini menjadi dealer emas. Sebab utama sebab dapat beli emas dengan lebih murah. Tapi tak semudah itu untuk kami mendapatkan emas ini. Macam saya, untuk mendapatkan emas saja sudah melalui 2 tol, jarak 30km dari rumah.

Berbaloi?? Bagi saya berbaloi sebab ini saya seronok buat bisnes ini. Tiada customer pun tak apa, emas tetap naik, ada customer boleh dapat komisyen, boleh beli emas lagi. Tapi apa yang saya lihat, kejujuran dan keikhlasan penting untuk dipupuk dalam hati setiap dealer emas ni. Alhamdulillah, saya pun mencuba sedaya upaya memupuk sifat ini.


Akhir sekali, mari kita lihat petikan Kosmo hariini tentang pelaburan emas ini.

Pelaburan emas


Sekian, wassalam. Jumpa lagi!


nota kaki : Taufanemas tengah termenung sebab menunggu stok emas tiba. sekarang hanya tinggal 50g PG dan 1 dinar sahaja....

2 comments:

  1. Assalamualaikum dan salam sejahtera

    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya IBU HERAWATI seorang TKW dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI SYHE MAULANA yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya saya juga mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor Togel/lottrey toto 4D dr hasil ritual/ghaib melalui jarak jauh dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pembantu rumah tanggah di selangor malaysia, sy sangat berterimakasih kepada AKI SYHE MAULANA dan tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI MAULANA saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKW, AKI MAULANA adalah guru spiritual terkenal di indonesia. jika anda ingin seperti saya kunjungi situs/website  ☎ KLIK DISINI RITUAL PESUGIHAN DUNIA GHAIB


    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...