Waktu terbaik membeli emas!!!

Salam semua!!!

Ini artikel kecemasan. Bagi sesiapa yang nak membeli emas waktu harga murah, inilah waktunya!! Boleh beli pada dealer-dealer berdekatan anda. Saya?? Stok saya hanya tinggal 1dinar, 50g PublicGold, 250g silver, 500gram silver. Banyak sudah dirampas oleh customer dan rakan-rakan saya.

Tak percaya??Anda boleh lihat graf di bawah. Ini saya tunjukkan 1 hour chart.

"Apa ni Taufan, kan ke graf menaik tu... tak reti tengok ke??" Ok ok... kita tengok 6 hour chart pula ye...


"Hmm.... tak berapa meyakinkan la..." Ok.... kita tengok 1 day chart macammana??

"Eh... aahlah Taufan, harga jatuh kaw-kaw la.... kena order emas sekarang ni.." Eh... Kejap... Kejap.... Kita tengok semua bagi habis dulu.... ini 1 week chart.... bulatan merah waktu puncak harga jatuh.

" Bang Taufan, dah cukup la tu... saya nak lock ni..." Sabar dulu dik.... ni abang tunjuk 1 month chart.... bulatan merah waktu peak (Disember 2010 dan Januari 2010)..

Dan akhir sekali, sila lihat 1 year chart. Emas yang sentiasa naik dan naik!! Teringat waktu saya beli emas tahun lepas 20g RM2604. Berbaloi-baloi!!


Baiklah, anda ada seminggu untuk berfikir "patut ke tak aku beli emas sekarang?" kerana saya menjangkakan harga emas akan mula mendaki selepas Tahun Baru Cina. Renung-renungkan dan.... selamat beramal!!!!

nota kaki : Tak pernah lagi rasanya saya menyuruh pembaca membeli emas cepat-cepat, kerana peluang yang jarang-jarang ada saya beritahu anda. Beli kat kedai emas lain cerita, harga dah jatuh rm10/g tapi dia baru jatuh rm2/g.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...