Perbezaan antara bisnes emas dengan MLM

Salam semua pembaca sekalian,
Kepada yang mengikuti blog saya ini, terima kasih saya ucapkan,
dan kepada pembaca baru yang melawati blog saya, selamat datang ke blog TaufanEmas!

Kebanyakan artikel blog ini adalah hasil analisis saya sendiri dan saya cuba mencipta kelainan supaya anda semua mendapat informasi yang 'fresh'.

Kali ini saya ingin bercerita tentang perbezaan bisnes emas yang saya jalankan dengan bisnes MLM.

Anda perlu mengetahui perbezaan bisnes emas dan MLM

1. Saya hanya mengiklan produk saya, bukan memaksa anda membeli produk saya

Jika anda pernah membaca artikel-artikel saya yang lepas, tidak pernah saya berkata " rugi anda tidak beli emas sekarang, ramai orang sudah beli emas ini". Berbeza dengan MLM, kebanyakan 'agen' MLM selalu berkata "rugi tak masuk bisnes ini, ramai orang sudah berjaya".

Kebiasaannya bagi yang masih baru tentang emas ini, saya menggalakkan anda mengetahui selok-belok tentang emas ini. Jika anda pernah berjumpa dengan saya, saya akan memberi ilmu tentang emas ini dan memberi keputusan kepada anda menceburi pelaburan emas fizikal ini.

Setiap pelaburan mempunyai risiko, dan pelaburan emas juga mempunyai risiko. Setelah saya mengambil kira setiap aspek, barulah saya memulakan pelaburan ini. Niat saya pada masa itu adalah belajar menyimpan dan mencegah inflasi. Kini saya berubah dengan cuba menjana pendapatan melalui jualan emas.

Fikir masak-masak sebelum membuat keputusan

2. Fikir masak-masak sebelum membuat keputusan

Saya ada satu tips untuk anda mengetahui bisnes, skim cepat kaya, pelaburan, jualan tersebut mempunyai ciri-ciri yang mengempiskan poket anda. Jika seseorang mengajak anda untuk menyertai setelah mendapat penerangan dari mereka, JANGAN sertai on the spot. Jangan terpedaya pada kata-kata yang anda boleh mendapat keuntungan dalam masa yang singkat. Kadang-kala anda tertarik atas desakan ramai ahli-ahli mereka pada waktu itu.

Cara terbaik adalah berkata "Nanti dulu, bagi aku balik dan fikir dahulu". Inilah cara terbaik untuk anda mengelakkan dari terjebak dengan MLM like bisnes ini. Tenangkan diri anda di rumah, Google dan cari informasi tentang syarikat tersebut, komen-komen dari ahli-ahli dan sebagainya. Sesudah anda yakin akan syarikat tersebut barulah anda sertai.

"Encik balik rumah dulu selidik tentang emas ini, kalau berminat beli emas, boleh call saya. Kalau encik tak percaya dengan ketulenan emas ini, encik boleh beli satu dulu, cuba pajak. Jangan risau, saya tak boleh lari ke mana-mana, kalau saya tipu macammana saya nak buat bisnes emas ni". Inilah ungkapan saya yang biasa saya katakan kepada bakal pelanggan yang ragu-ragu tentang produk saya.

Selepas saya memberi penerangan, saya suka untuk memberi ruang kepada bakal pelanggan berfikir masak-masak sebelum membeli emas dari saya. Bila anda sudah jelas tentang emas, lebih mudah untuk saya menjual emas kepada anda semua.

3. Menjana keuntungan tidak semudah yang anda sangkakan

Melalui MLM, mereka memperalatkan "produk" untuk menutup sistem bisnes mereka. Mereka menjana keuntungan dengan melalui "cari orang join" dan mendapat komisyen, bukan melalui produk. Ini bermaksud anda mendapat komisyen melalui cari orang bawah.

Bisnes emas ini bukanlah semudah yang anda sangkakan. Anda perlu promosi, iklan di blog, dan banyak lagi medium supaya mesej saya sampai kepada anda. Setakat ini, saya telah mempromosi produk saya melalui streamer(banner), kad bisnes dan flyer. Keuntungan saya hanyalah berdasarkan sales sahaja, bukan mencari orang bawah dan mendapat komisyen.

Bisnes emas ini berbeza dengan MLM, pelanggan mencari dealer PublicGold berdekatan, bukan dealer PublicGold mencari pelanggan ke sana ke mari. Dan meyakinkan orang tentang emas ini bukanlah semudah menjual karipap, letak dan jual. Penerangan demi penerangan diperlukan supaya mereka jelas tentang hal ini.

Hanya satu yang anda perlu tahu, SETIAP KEJAYAAN PERLUKAN USAHA!

Sampai sini dahulu penerangan saya.

OK, Jumpa lagi di lain sesi!!

nota kaki : Harap penerangan saya jelas, saya pun rasa artikel ini agak merepek, agaknya kerana terlalu penat.... hehehe...

Bagi yang mempunyai persoalan dan memerlukan khidmat nasihat tentang emas, jangan segan, call saya 013 3600508. Saya akan membantu anda setakat mana yang mampu. Perkhidmatan adalah percuma, anda hanya perlu menanggung caj bil telefon sahaja.

2 comments:

  1. perbandingan tdk jelas.. perlu cukup tido.. dan selidik semula dan buat perbandingan semula dari pelbagai sudut dgn lbh jelas dan terkini dan bukan dari pengamatan pribadi. t.kasih taufan emas.. anda kaya dan berjaya

    ReplyDelete
  2. The particular challenge with while using stainless
    steel is the fact it's not actually a fantastic conductor of heat. It is actually highly for many occasions . complicated your abode gadgets all the time opt for the recognized make available on the market. In general, you will never happen within this strategy. Place the required availablility of ovum into your working serving in which the birthday cake preparation may be.

    my website :: bread toaster in nigeria

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...