Promosi terakhir RM20K menjadi dealer

Salam semua,

Baru-baru ini terdapat kesesakan dalam tempahan emas di pejabat PublicGold berikutan promosi RM20,000 yang diadakan oleh PublicGold pada bulan September dan Oktober 2010. Malah saya agak terkejut apabila menghadiri seminar emas (bagi yang mahu tahu tentang emas) di PublicGold Sunway, jumlah peserta mencapai 150 orang!! Nampaknya semakin ramai orang yang sedar akan kepentingan emas.

Peserta yang menunggu giliran di luar untuk sesi kedua


Bilik seminar penuh sehingga peserta duduk di atas lantai

Seminar sesi kedua

Saya menerangkan peserta (beliau peniaga emas juga) tentang Ar-Rahnu

Saya masih ingat lagi seminar emas pertama yang saya hadiri pada bulan Februari 2010, ketika itu seminar tersebut dianjurkan oleh POkli dan hanya saya sahaja orang baru, yang lain adalah dealer PublicGold.Malah sewaktu saya menjadi dealer pada bulan Jun, saya adalah dealer yang ke 658. Sewaktu seminar NDO (New Dealer Orientation) baru-baru ini, saya terkejut apabila melihat jumlah dealer sudah mencapai 2000 orang!! Ini merangkumi dealer seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.

Saya bertanya kepada staf PublicGold adakah mereka akan membuat lagi promosi RM20,000 ini, dan mereka berkata mungkin selepas ini hanya RM40,000 sahaja memandangkan sudah terlalu ramai dealer untuk dijaga. Buat masa ini juga mereka sedang dalam proses 'upgrade' servis dan menambah production emas berikutan permintaan yang sangat tinggi.

Bayangkan jumlah production mereka meningkat dari 3kg sehari kepada 10kg sehari!! Sekarang kilang mereka di Penang beroperasi 24 jam untuk memenuhi permintaan dealer-dealer mereka. Staf-staf PublicGold juga ada yang tidak sempat rehat tengahhari dan balik lewat kerana pada waktu pejabat,mereka menguruskan penyerahan emas kepada dealer, dan selepas rehat menguruskan tempahan emas. Itu belum termasuk tempahan melalui telefon dan SMS.

Membuat jongkong emas dan dinar emas bukanlah semudah yang anda sangkakan. Dari segi ketulenan mungkin tiada masalah tetapi berat setiap produk mestilah tepat. Jika emas 20gram mestilah 20.000gram. Jika terdapat perbezaan berat, emas tersebut akan ditimbang dan dileburkan semula untuk mendapat berat yang tepat.

Dan selepas itu untuk mendapatkan sijil ketulenan, satu institusi Penang Assay Office Sdn. Bhd. bertanggungjawab untuk mengesahkan ketulenan dan berat emas tersebut. Bagi yang sedar tentang emas ini, produk emas ini perlu berhati-hati dilihat dari setiap aspek kerana boleh mendatangkan isu sensitif. Dan saya tahu kebanyakan dealer sedar tentang hal ini.

Promosi kali terakhir RM20K hanya bulan ini sahaja

Hanya tinggal 5 hari sahaja untuk menjadi dealer PublicGold bermodalkan RM20,000. Selepas ini saya mengjangkakan mereka tidak akan membuat lagi promosi ini. Bagi mereka yang berminat menjadi dealer bolehlah menghubungi saya 013-3600508. Saya akan ajar anda bagaimana proses membuat tempahan dan jualbeli emas dengan pelanggan.

Sekian, jumpa lagi di lain artikel!!

nota kaki: Bagi yang berminat untuk mengetahui tentang emas dan konsep ar-rahnu, boleh membuat temujanji dengan saya, saya akan kongsi pengalaman dan ilmu saya sebaik mungkin. Saya sekadar mahu berkongsi ilmu emas dan mungkin suatu hari nanti anda adalah bakal pelanggan saya di masa akan datang.

1 comment:

  1. Info terbaru : Publicgold telah menambah bilangan emas dari 10kg sehari kepada 15kg sehari. Jadi promosi dealer telah dilanjutkan sampai hujung tahun.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...