Bisnes TaufanEmas ditutup sementara waktu...


Salam semua pembaca,

Apa khabar semua??? Sudah lama tak menaip artikel baru.

Baru-baru ini bulan Disember merupakan bulan yang terlampau sibuk bagi saya. Bermula tahun baru ini agak barulah saya mempunyai sedikit masa untuk disampaikan di sini. InsyaAllah email-email dari pembaca-pembaca sekalian akan saya balas tak lama lagi.

Alhamdulillah jualan saya bolehlah dikatakan biasa-biasa sahaja. Tengok dari luaran memang nampak macam banyak tetapi apa yang saya dapat adalah lebih dari keuntungan melalui wang ringgit. Melalui emas ini, telah menyedarkan saya tentang keadaan ekonomi dunia, betapa perlunya anda bijak menyimpan@mengurus simpanan anda dan banyak lagi. Kerana emas ini juga saya telah dipertemukan peminat-peminat emas dari seluruh Malaysia dan saya berkira-kira telah menemui lebih 50 orang seluruh Malaysia.

Melalui Facebook telah memperluaskan lagi rangkaian rakan-rakan emas saya dan mereka ini bukan mengenali kita atas dasar keuntungan semata-mata, hanyalah kerana mempunyai minat yang sama, membeli dan menyimpan emas. Jadi, jika ada orang bertanya, "kalau beli emas selain PublicGold boleh tak??". Hanya ini jawapan saya "Di Malaysia ini ada banyak emas jenis lain, jika anda rasa berpuas hati, gembira dan memahami konsep simpanan emas, tak kisah emas jenis apa, asalkan anda selesa dengan apa yang anda beli. Jenis apa-apa pun tak kisah."

Di sini saya ingin kongsikan jumlah jualan saya sepanjang tahun 2010. Agak sedikit berbanding dealer-dealer lain tapi saya ingin pendedahan kepada anda yang masih baru dalam bisnes emas ini.

Sales 2010

18/2 En. D 20gx2, 50gx1 = RM12,069 (ya betul saya dapat jualan sebelum menjadi dealer)
10/7 En. L 10 dinarx2 = RM11,396
17/7 En. L 10 dinarx2 = RM11,330
18/7 En. L 10 dinarx10 = RM56,760
3/8 En I 1 dinarx2 = RM1,136
17/9 Pn. N 20gx2 = RM5600
11/10 En. H 1 dinarx1 = RM629
17/10 En. W 5 dinarx1,1 dinarx2 = RM4,461
27/10 En. W 1 dinarx4 = RM2,496
28/10 En. W 1dinarx1 =RM620
1/12 En. L 10dinarx2 = RM12,670 (sila lihat harga 10dinar pada bulan 7...hehe..)
2/12 Pn. A 20gx1 = RM3,166
8/12 Pn. A 20gx1,1dinarx4 = RM5,808
12/12 Pn. A 1dinarx6 = RM3,924
19/12 En. F, En. K, = RM9,426

Terima kasih kepada pelanggan-pelanggan saya. Sepanjang tahun 2010 ini, ada bermacam-macam call yang saya terima,nak jual serbuk emas, minat emas tapi tak berminat nak jumpa, Puan datin marah-marah kita nak beli emas dia murah (PAMP Suisse) padahal dia kena tipu dengan Etika Emas lepas tu nak jual kat kita ikut harga kedai emas, dan banyak lagi. Tetapi antara yang paling menarik bagi saya, adalah minat En. Yusri, salah seorang dealer rangkaian TaufanEmas.

Tahniah kerana berjaya menjadi dealer atas minat, kejujuran dan keikhlasan anda dalam emas. Saya tidak memberi apa-apa modal kepada En. Yusri, saya hanya menerangkan peluang-peluang yang ada. Alhamdulillah, beliau menjadi dealer tanpa mengeluarkan wang sesen pun dari koceknya, hanya kerana 1 customer lock RM20k sehari selepas perbualan telefon kami.

Bagi pembaca dan dealer-dealer yang baru berjinak-jinak dengan emas, mulakanlah pembacaan demi pembacaan. Saya sendiri pun dalam keadaan mengkaji tentang emas dan masih banyak lagi yang perlu kita ketahui. Emas adalah sesuatu yang complicated. Jangan terlalu taksub dengan emas tanpa memikirkan baik buruknya, setiap aspek dan pandangan perlu diambil kira.

Oh ya, sebagaimana title di atas, saya dengan ini menutup sementara waktu sebarang tempahan emas dari saya bermula 01.01.2011 sehingga 31.03.2011 bagi memberi ruang kepada saya untuk fokus kepada cabang cabaran yang baru. InsyaAllah bisnes emas akan berjalan semula selepas tempoh di atas. Bagi customer-customer saya, jangan risau, saya tak lari ke zimbabwe beli emas mereka, servis saya kepada anda masih berjalan seperti biasa. Buyback, tiada masalah.

InsyaAllah perjalanan artikel masih saya teruskan. Banyak lagi yang saya mahu kongsikan dengan anda semua. Dalam minda saya ada satu tajuk " Keburukan emas dan wang fiat". Masih mencari masa-masa yang sesuai untuk mengarang nanti.


Sekian, jumpa lagi!! Selamat menyambut tahun 2011 dan semoga apa yang anda lakukan diberkati Allah!!

Wassalam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...